The Kings / 平野太呂 TARO HIRANO
220mm x 186mm 96 pages hardcover, offset print
1st Edition of 1000
Publication date: September 2016
3,000yen + tax
buy: ON READING http://artlabo.ocnk.net/product/5386
『POOL』、『Los Angeles Car Club』に続く、平野太呂のアメリカ3部作。
圧倒的な憧れと、完全に理解できない部分が綯い交ぜになっているアメリカという対象を見つめることによって、自分とは、日本とは何者なのかという問いに向き合ってきた写真家・平野太呂。
平野は『POOL』の撮影時に、エルビスのモノマネをしている人に偶然出会ったこときっかけにして、彼らが自らのことをトリビュート・アーティストと呼んでいること、また、世界中に彼らのような人達がたくさん存在していることを知ります。エルビスの命日である8月16日にメンフィスで開かれているエルビスウィークと称されたフェスティバルを訪れ、世界中から集まった様々なエルビスのトリビュート・アーティストを撮影したのが本作『The Kings』です。
街の至るところでエルビスの曲が流れ、3日3晩、今は亡きエルビスの亡霊に酔いしれている人々の姿。黒人と白人が縦横無尽に行き交い融合しているメンフィスの街並み、そして文化。カリフォルニアやニューヨークにはないアメリカの姿が、ここには写しだされています。
—
Following “POOL” and “Los Angeles Car Club,” this is Taro Hirano’s American trilogy.
Photographer Taro Hirano has been confronting the question of who he is and who Japan is by looking at America, an object that is a mixture of overwhelming admiration and a part that he does not fully understand.
During the photo shoot for “POOL,” Hirano happened to meet an Elvis impersonator, and learned that they call themselves tribute artists and that there are many people like them around the world.
This work is a compilation of photographs taken of various Elvis tribute artists from around the world who visited a festival called Elvis Week in Memphis on August 16, the anniversary of Elvis’ death.
Elvis songs are played throughout the city, and for three days and three nights, people are intoxicated by the ghost of the now-deceased Elvis. The streets of Memphis, where blacks and whites come and go in all directions and fuse together, and the culture. This is a picture of America that you won’t find in California or New York.